1 | 2 | 3 | 4

obrazek 2019a

Na zdjęciu z Leninem

Fotografia w ogrodzie

Wiosną na rabatach pojawiają się pierwsze kwiaty. Kolejne rośliny będą pięknie rozkwitać latem i jesienią. Jak uwiecznić je na zdjęciach makro, by mieć pamiątkę oraz pochwalić się znajomym efektami naszej pracy? Nie jest to takie trudne, jak mogłoby się wydawać.

Więcej…

„Droga do domu” się nie starzeje

140 autorów zgłosiło 366 fotografii na konkurs „Zdjęcie roku 2023” organizowany w Zamościu. Tym razem „Droga do domu” uzyskała kwalifikację do galerii pokonkursowej, gdzie w kategorii DOROŚLI znalazła się wśród 32 w taki sposób wyróżnionych zdjęć.

droga do domu

Warsztaty fotograficzne – zobacz, co tworzy Magda

Weekend upłynął pod znakiem aktywności w studiu. Robiliśmy zdjęcia przedmiotów wykonanych z różnych materiałów. To z kolei stawiało przed nami duże wyzwania.

warsztaty fotograficzne 700

Boeing B747, czyli Jumbo Jet i inne historie

Podczas przemierzania internetowych przestrzeni trafiłem na złomowisko samolotów na pustyni Mojave w Kalifornii (USA). Numer rejestracyjny HS-TGK na skrzydle jednego ze stojących tam statków powietrznych wydał mi się znajomy. Po chwili okazało się, ze nieprzypadkowo.

boeing b747 jumbo jet 00

Więcej…

Podróż plackartą i jeszcze więcej

Moja ostatnia wizyta na Białorusi była szczególna z wielu względów. Przede wszystkim jednak dlatego, że wiele rzeczy miało miejsce pierwszy raz.

EPKT na szybko

W niedzielę pojechaliśmy na lotnisko w Pyrzowicach. Pogoda była jaka była, czyli słaba, dlatego też od razu wybraliśmy opcję robienia zdjęć z tarasu widokowego.

baner na sciane 02

Od ponad ośmiu lat odwiedzający Wrocław mogą podziwiać miasto i jego okolice z wysokości ponad 200 metrów nad ziemią.

sky tower 008 700

Charakterystyczna dla krajobrazu grodu położonego nad Odrą wieża jest częścią kompleksu architektonicznego Sky Tower będącego najwyższym budynkiem mieszkalno-usługowym w Polsce.
Punkt widokowy znajduje się niemal na samej górze wieży.

Od razu po wejściu do windy przyciąga uwagę panel z kilkudziesięcioma przyciskami oznaczonymi numerami pięter. Jedziemy na 49. z prędkością 4 metrów na sekundę. Po chwili możemy zza panoramicznych okien podziwiać zabudowę Wrocławia i okolice w promieniu wielu kilometrów. Ponieważ wcześniej przez dwa dni chodziliśmy po mieście, bez trudu rozpoznawaliśmy znajome kształty różnych, zwiedzanych zabytków.

W październiku 2022 roku wstęp kosztował 23 złote (po otwarciu w styczniu 2014 r. - 10 zł). Nie ukrywam, że to jedne z lepiej wydanych przez mnie pieniędzy na turystyczne atrakcje w tym roku.

Na koniec przywołam jeszcze ciekawostkę związaną ze Sky Tower. Pierwotnie projektanci zaplanowali... odkryty taras widokowy na dachu wieży. Na to rozwiązanie, ze względów bezpieczeństwa, nie zgodzili się strażacy.