1 | 2 | 3 | 4

Instagram

obrazek 2019a

Na zdjęciu z Leninem

Kirgistan - pierwszy raz w zimie

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z trzeciego, a pierwszego w tym roku wypadu do Kirigistanu. Szczególnie miłośnicy samolotów powinni być usatysfakcjonowani ;)

Schrony w Chełmku

Jest ich osiem. Siedem koło siebie, jeden nieco dalej. Luftschutz-Splitterschutzzelle, bo o nich mowa, stoją, leżą, pochylają się, opierają o siebie. Zgromadzone w jednym miejscu są niezwykłą pamiątką po II wojnie światowej.

Zapraszam na wystawę

W piątek, 13 kwietnia, o godz. 18 wernisaż.  Można będzie polookać na ciekawe fotki autorstwa tych, którzy są związani w rózny sposób z Klubem Miłośników Fotografii w Chełmku. Jest mi niezwykle miło, że że znalazłem się w gronie 18 osób uczestniczących w pierwszej ekspozycji KMF :)

Więcej…

Punkt widokowy - Sky Tower Wrocław

Od ponad ośmiu lat odwiedzający Wrocław mogą podziwiać miasto i jego okolice z wysokości ponad 200 metrów nad ziemią.

sky tower 008 700

Historia zdjęcia z kowalem-legendą

Dziesięć lat temu chodziliśmy po bazarze w Oszu, na południu dalekiego Kirgistanu. Wtedy zrobiłem fotografię uzbeckiego rzemieślnika. Nie wiedziałem, że utrwalam wizerunek człowieka, który za życia przeszedł do historii.

kowal kirgistan

Kamieniołom w Libiążu

Przejeżdżałem obok niego wiele tysięcy razy. W jedną i w drugą stronę. Za każdym razem myślałem: trzeba się tam wybrać na zdjęcia.

kamieniolom libiaz 08a

baner na sciane 02

Wyspy nigdy nie były celem moich planowanych wyjazdów. Gdy jednak się zdarzyło, że mogę tam śmignąć, śmignąłem. W miłym towarzystwie :)

Jeszcze przed wylotem wiadomo było, że obowiązkowym punktem odwiedzin w trakcie tygodniowego pobytu w Manchesterze jest lotnisko i jakaś miejscówka spotterska. Tych przy Manchester Airport jest wiele. Zdecydowaliśmy się na tytułowy RVP. By tam dotrzeć, trochę nam zeszło na pytaniu policjantów i w punkcie informacji turystycznej. Wreszcie wsiedliśmy do autobusu nr 200 (2,9 GBP tam i z powrotem). Kilka minut później byliśmy w Runway Visitor Park.

To miejsce powinno być obowiązkowym punktem wyjazdów służbowych osób, które decydują o zagospodarowaniu terenu wokół lotnisk w Polsce. Platformy widokowe dla spotterów, stoliki dla odwiedzających, restauracja i wyeksponowany Concorde w hali. Do tego wystawa statyczna samolotów. Cały dzień to mało, by się nacieszyć wszystkimi atrakcjami.

Gdyby jeszcze nie przysłowiowa angielska pogoda...

Nam, gdy przyjechaliśmy do RVP, wiało i lało. Z małymi przerwami. Ale nawet dla tych kilku chwil bez deszczu warto było. Bardzo.

Majestatycznie wytaczający się w trakcie kołowania Jumbo B747 China Airlines czy lądujący A330 Lufthansy Cargo to tylko niektóre atrakcje pobytu w RVP.

PS Podziękowania dla Zosi i Andrzeja za dzielne zniesienie wizyty najechańców ;)